Joejoee #2 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annakee en Lotte - WaarBenJij.nu Joejoee #2 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annakee en Lotte - WaarBenJij.nu

Joejoee #2

Door: Akkie en Lotty

Blijf op de hoogte en volg Annakee en Lotte

25 Juli 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Op de laatste dag in Phnom Penh hadden we een afspraak op het AIESEC kantoor van Cambodja. Van te voren waren we gewaarschuwd dat AIESEC hier super “fluffy” zou zijn (enthousiast en knuffelig) maar dat viel ons eigenlijk heel erg mee (of tegen, het is maar net hoe je het ziet)! Ze waren zelfs super serieus. Ze hadden maar een gat van een uur of anderhalf in hun agenda dus we moesten gewoon snel ter zake komen. We zijn er uiteindelijk uit gekomen dat er ruimte voor ons is om op 8 augustus een training te geven over feedback. Omdat zij een nationale dag organiseren begin augustus, was er ook niet meer of eerder tijd. Wij vonden het eigenlijk wel jammer omdat we ons er ook een beetje op hadden verheugd om te couchsurfen of met hen te eten en te stappen, maar dat zat er helaas niet in.
Toen de laatste avond in Phnom Penh. We waren van plan om het een rustige avond te laten worden omdat we de wekker hadden staan om 5:45 en Annakee nog geen goede nacht had gemaakt sinds ze was aangekomen. De ellende begon al om 22uur. We sliepen in een dorm die zich bevond recht naast de bar. Een jongen die volledig laveloos was werd in bed gelegd door een vriend. Een halfuur later stapte die uit zijn bed om even om het hoekje, op het bed van zijn vriend, te kotsen. Hij ging vervolgens weer terug zijn bed in alsof er niks aan de hand was. Zijn vriend leek het niet heel erg te vinden aangezien de mensen van het hostel de kots meteen kwamen opruimen en ach ja, het kan zijn dat je een keer zo dronken bent. Deze vent realiseerde zich toen namelijk nog niet dat om 1u s nachts een andere vriend nog een keer totaaaaal zijn backpack onder zou kotsen, arme jongen. Nadat voor de tweede keer alles van hem ondergekotst was ging hij echt helemaal mental, niet normaal. Hij klom boven op kotsende vriend 2.0 en begon hem half te wurgen en slaan. Je kan je voorstellen dat dit gepaard ging met een hoop geschreeuw en kabaal, dus helaas geen rustig nachtje voor Ak en Lot door al deze ellende…
Met de bus was het ongeveer acht uur rijden naar Battambang. Het was een prima rit en de omgeving was heel erg mooi! Het platteland van Cambodja hebben we op deze manier goed kunnen zien. Battambang was vooral heel relaxed. Niet veel backpackers waren er, de mensen zijn super super vriendelijk en de wegen veel rustiger. We hebben de eerste dag meteen de meest toeristische attractie in de buurt gepakt: met de bambootrein een ritje maken. De bamboo “trein” bleek uiteindelijk een vlot op wieltjes, maar het is echt hilarisch. We denderden het krakkemikkige spoor keihard af, en als er een tegenligger aankwam dan moesten we afstappen en het vlot van de rails tillen zodat de anderen er langs konden. Op de tweede dag in Battambang hebben we een fiets gehuurd en ‘s avonds heeft Lotte mee gedaan aan een super grote aerobics klas die elke dag plaatsvindt in het Battambangse Vondelpark! Het was super grappig om te zien, en zo kwam Lotte weer aan haar portie beweging voor de week (Annakee had minder behoefte). Waar je in het Vondelpark voor een bootcamp rustig 10 euro betaalt, is een uurtje workouten hier 1000 riel (25 cent) en je krijgt e rook nog een cursusje Khmerdansen gratis aan vastgeplakt. De volgende ochtend vroeg namen we de acht uur durende boot naar Siem Reap. Ook dit was super mooi en we hebben heel veel floating villages gezien.
Nu in Siem Reap al twee nachtjes! We hebben hier meteen twee leuke Rotterdammers ontmoet waarmee we de volgende ochtend vroeg de zonsopgang gingen bekijken bij het wereldwonder Angkor Wat. Het was echt heel erg mooi! En die tempels zijn enoooorm en het gebied waar ze in staan al helemaal. Bomen zijn dwars door en over de tempels heen gegroeid, wat een heel mooi beeld gaf. Om 9 uur ‘s ochtends werd het zo ontzettend warm dat we eigenlijk de Tuktuk niet meer uit wouden stappen en toen zijn we weer terug naar het hostel gegaan. Hier hebben we gister ons welverdiende dagje zwembad gehad. Met een hele groep Nederlanders zijn we ‘s avonds mee gaan doen aan de Pub Crwal. We gingen van kroeg naar kroeg en overal kregen we bij binnenkomst een shotje. Het was super leuk!! Nu terwijl ik dit schrijf ben ik blij dat ik in de airconditioning zit van een internet café want de brakheid is met deze hitte eigenlijk niet te doen. Morgen vertrekken we met de taxi naar Samroang om de komende week de landbouwscholen te bezoeken die Rabobank ondersteund. Daar zal het wel wat rustigere avondjes worden.
Kuskuskus van ons